Kerkbalans

Kerk zijn we samen.

“Als ik iets te vieren heb, komt mijn kerk naar het feest. Als ik geen woorden heb, bidt mijn kerk. Als ik hulp nodig heb, staat mijn kerk op de stoep. Ik heb mijn kerk nodig.”

Jaarlijks halen 40.000 vrijwilligers in 2000 kerken in Nederland geld op voor hun plaatselijke kerk. Om kerken actief te laten zijn. Waar iedereen altijd terecht kan. Geef voor je kerk. Zodat jouw kerk kan geven aan anderen.

Geloof is gratis, de kerk niet. Geloof is onbetaalbaar. Niet in geld uit te drukken.  Je zou willen dat dat voor de kerk ook geldt.  Dat uw geloofsgemeenschap pro deo functioneert.  Geloof in God en de behoefte aan geld gaan niet goed samen, lezen we in de Bijbel al.  Maar de nuchtere feiten zijn hard. Een kerk kost geld.  Reken maar uit: salaris van de dominee, onderhoud van het kerkgebouw, gas, water, elektriciteit, koffie, papier, activiteiten van de gemeente en haar omgeving, etcetera etcetera.  Om deze kosten te kunnen betalen, bestaat de jaarlijkse actie Kerkbalans.

Voor vragen, ideeën of suggesties, stuur een email naar kerkbalans@hervormddodewaard.nl